El Consell de Mallorca controlarà la venta de subproductes dels residus per aconseguir major rendibilitat
El Consell de Mallorca controlarà la venta de subproductes dels residus per aconseguir major rendibilitat
(16/10/2018)
El Ple del Consell de Mallorca ha aprovat una política de preus per a la venta de subproductes i assimilables al servei públic insularitzats per a la gestió de residus urbans de Mallorca. D’aquesta manera, per primera vegada des de que es vigent el contracte amb l’empresa concessionària Tirme, es posa ordre i control a com es venen i es gestionen els subproductes dels residus que entren a les instal·lacions com són la ferralla, el paper-cartró, el compost i les escòries.
Un dels principals avantatges d’aquesta inici és el control del preu potenciant la rendibilitat, ja que la venda dels subproductes és un ingrés favorable a la tarifa. “Des de principi de legislatura hem tingut un objectiu clar vers la tarifa de residus. Sempre hem treballat totes les variables possibles, no només l’augment de tones a cremar, per aconseguir una tarifa el més positiva possible per als ciutadans. I els subproductes suposen un ingrés segur que cal controlar i maximitzar”, ha assegurat al consellera de Medi Ambient, Sandra Espeja.
Per altra banda, aquesta política de preus suposa un major control a l’hora de licitar la venta, ja que s’haurà d’atendre a la normativa general de la institució. Així s’haurà de seguir els principis de publicitat, transparència, igualtat, concurrència, eficiència i no discriminació. A més, s’ha d’informar prèviament al Consell de Mallorca de les licitacions i l’inspector del servei podrà sol·licitar estar present durant els processos de relació amb la venda.
I en la línia de mantenir aquest major control sobre les concessionàries i analitzar totes les variables de la tarifa per baixar-la, el ple també ha autoritzat avui a l’empresa concessionària dels serveis públics de gestió de residus urbans (Tirme) per a la contractació dels serveis de vigilància ambiental. D’aquesta manera, la institució insular marca com s’ha de licitar el contracte i fixa un sostre de despesa de 595.000 euros, tot i que només es computaran a tarifa els costos reals.