Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

Totes

El Consell de Mallorca es reuneix amb les patronals del comerç per unir esforços en la dinamització del sector i consum local

El Consell de Mallorca es reuneix amb les patronals del comerç per unir esforços en la dinamització del sector i consum local

(15/05/2024)

La trobada ha servit per establir un marc de col·laboració per elaborar un registre comercial de l'illa

La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate, ha presidit aquest dimecres una reunió amb totes les patronals vinculades al comerç de Mallorca, per establir un marc de treball conjunt en l'elaboració d'un registre comercial a l'illa.

Aquesta trobada s'emmarca en el si de l'Observatori del Comerç de Mallorca, creat el mes de febrer passat, que té com a objectiu fer una anàlisi en profunditat del sector comercial, de cara a revitalitzar el comerç local i fomentar el producte de proximitat.

Han acudit a la trobada representants de les principals patronals del comerç i als distribuïdors: AFEDECO, PIMECO, PIMEM, ANGED, ASODIB, ACAIB. Juntament amb Pilar Amate, han estat presents el director insular de Comerç, Alfredo Arias, i el director insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca, Álvaro Roca.

La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha explicat que «la col·laboració de les patronals del comerç és essencial per compartir les dades censals, que no han estat agrupades fins al moment, i que ens permetran identificar un mapa real i actualitzat del teixit comercial».

Dinamitzar el comerç de Mallorca

L'anàlisi del futur cens servirà per establir les eines que permetin donar resposta a les necessitats de comerç dels municipis de l'illa, amb la finalitat de dinamitzar el comerç a Mallorca.

Pilar Amate ha agraït la predisposició mostrada per les patronals del comerç a l'hora de col·laborar en els objectius marcats per l'Observatori del Comerç, que «ens permetrà dissenyar estratègies futures que permetin revitalitzar el sector, com la gestió de rutes comercials amb productes locals o avançar en la digitalització dels serveis comercials.»

«L'objectiu principal de l'adquisició i anàlisi de dades és la creació de models predictius en l'àmbit del comerç, per disposar de diferents escenaris, en els quals es desenvoluparà el comerç de proximitat en el futur», ha explicat la consellera Pilar Amate al final de la trobada.