Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

Andy Stalman culmina un cicle de trobades i entrevistes amb representants del teixit econòmic i social de Mallorca

Andy Stalman culmina un cicle de trobades i entrevistes amb representants del teixit econòmic i social de Mallorca

(07/07/2024)

L'objectiu és conèixer les diverses visions que permetin una gestió turística basada en la convivència impulsada pel Consell de Mallorca

L'expert en marca juntament amb l'equip de TOTEM Brànding, que està portant una anàlisi de la marca Mallorca per al Consell de Mallorca, Andy Stalman, ha culminat un primer cicle d'entrevistes i trobades amb una àmplia representació del teixit social i econòmic de l'illa. Es tracta d'una acció complementària a l'anàlisi de l'ADN de la marca Mallorca que, de manera paral·lela, està duent a terme per a propulsar un reposicionament del destí Mallorca d'acord amb la conjuntura.
Aquestes trobades han permès escoltar, entendre, comprendre i recollir les diverses visions, preocupacions i aspiracions dels mallorquins sobre el futur del turisme a la seva illa.
En cadascun d'aquestes trobades s'ha pogut parlar de turisme responsable i de convivència, així com de la importància de mantenir l'essència de l'illa per a continuar sent un destí únic, de referència internacional, alhora que un bon lloc per a desenvolupar el projecte de vida.
Aquest enfocament, basat en l'escolta activa i la comprensió profunda, permetrà desenvolupar una nova estratègia de gestió turística arrelada en l'autenticitat de l'illa. 
Aquesta experiència permetrà fer una anàlisi que no sorgeix d'un laboratori, sinó de l'ànima de les persones. Aquestes trobades s'han enfocat com una oportunitat de, a través de les sensibilitats de les persones, de la seva vasta experiència personal i professional i del seu sentiment cap a l'illa es pugui desenvolupar un canvi en la gestió turística, avançant a partir dels criteris que ja estan establerts com a full de ruta a través del Pledge: la convivència i la responsabilitat per a consolidar la “Illa del Demà”.
El treball s'ha basat en la realització d'una variada mostra d'entrevistes i trobades amb aquesta representació de l'illa per a poder conèixer de primera mà el sentiment, així com la projecció que els uns i els altres volguessin per a Mallorca. Es tracta de treballar el futur escoltant les persones, entenent-les i comprenent-les. 
Així doncs, al llarg de diverses setmanes s'han realitzat reunions amb representació de tots els sectors econòmics i socials de l'illa: artesans, patronals, pimes, representants polítics, representants sindicals, associacions de turisme accessible, acadèmics, estudiants, societat civil, empresaris, membres de la Mesa de Diàleg del Govern, formadors, guies, xefs, cambrers, recepcionistes, artistes, persones longeves i joves de Mallorca entre altres… tots ells nascuts, crescuts o adoptats per Mallorca.
D'aquesta manera, el Consell vol dissenyar l'estratègia de futur a partir de les persones i dissenyar un futur turístic que parteixi de les persones, humanitzant les accions i fomentant un sentiment d'orgull i pertinença entre tots aquells que formen part de l'illa, ja siguin residents permanents o visitants temporals.
La diversitat de veus escoltades, des d'artesans fins a empresaris, des de joves fins a majors, garanteix una visió completa i representativa de la societat mallorquina. 
En definitiva, aquest projecte demostra que l'escolta, l'aprenentatge i la comprensió són pilars fonamentals per a construir un futur turístic responsable, sostenible i autèntic, basat en l'essència mateixa de Mallorca i les seves gents.