Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El Consell de Mallorca conclou la digitalització dels més de 1.800 expedients del CBAT trobats pendents de tramitació

El Consell de Mallorca conclou la digitalització dels més de 1.800 expedients del CBAT trobats pendents de tramitació

(28/05/2024)

Es tracta de documents corresponents a certificacions de qualitat d'habitatges turístics des de 2006

El departament de Turisme del Consell de Mallorca ha conclòs la digitalització dels més de 1.800 expedients del Consorci de la Borsa d'Allotjaments Turístics (CBAT) que es van trobar sense digitalitzar i pendents de tramitació a l'inici de la legislatura al juliol de l'any passat. 
El nou equip de govern de la institució insular va trobar aquests expedients en dependències de la Misericòrdia amuntegats en caixes i ara, nou mesos després, s'ha procedit a la seva correcta digitalització. En concret, es tracta d'uns 1.800 expedients corresponents a certificacions de qualitat d'habitatges turístics des de 2006.
El conseller insular de Turisme, José Marcial Rodríguez Díaz, atribueix la situació trobada mesos enrere amb aquests expedients, que acumulaven importants retards, al “defectuós traspàs de competències turístiques realitzat pel Govern en la passada legislatura, que va finalitzar al març de 2022 quan hauria d'haver-se tancat a l'inici del mandat”. 
“El procés no va ser l'adequat, amb un sistema de gestió poc digitalitzat i unes transferències que no van incloure a tots els efectius, la qual cosa provoca més retards i colls d'ampolla”, afegeix Rodríguez.
En paraules del conseller, el Consell va patir “un traspàs poc rigorós i va afectar de ple a la gestió administrativa del departament”, que va suposar un alentiment dels serveis relacionats amb ordenació, inspecció, qualitat o la bossa de places entre altres. 
Atès que el procés de digitalització d'aquests expedients ja ha conclòs, “després d'adoptar les decisions necessàries per a desbloquejar el col·lapse existent, desfer les muntanyes de paper trobades i agilitzar la seva resolució”, la qual cosa permetrà al departament continuar en el procés de reducció dels temps de resposta de l'administració als ciutadans. Una iniciativa que s'emmarca dins d'un procés que apunta a aconseguir una administració que posi al ciutadà en el centre.