Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Totes les notícies

El departament de Turisme del Consell de Mallorca rep més de 3.500 trucades telefòniques ciutadanes en el primer semestre de l'any

El departament de Turisme del Consell de Mallorca rep més de 3.500 trucades telefòniques ciutadanes en el primer semestre de l'any

(30/07/2024)

La majoria dels contactes fan referència a consultes relacionades amb el servei d'ordenació turística

El departament de Turisme del Consell de Mallorca ha rebut en el primer semestre de l'any més de 3.500 trucades telefòniques de ciutadans interessats a realitzar consultes relacionades amb el servei d'ordenació turística.
Al llarg dels sis primers mesos de l'any, el personal del servei d'ordenació del departament ha atès de mitjana unes cinc anomenades a l'hora per a donar resposta i solucions a les consultes ciutadanes referents a qüestions d'interès com a canvis de titularitat en propietats turístiques, situació actual de places turístiques, normativa turística general o la lluita contra l'oferta il·legal en el sector.
La gran majoria dels contactes han tingut com a consulta principal temes relacionats amb ordenació turística encara que també s'ha registrat un interès notable en assumptes relacionats amb la inspecció turística.
En paraules de la directora insular de Turisme per a l'Oferta i la Qualitat, Clara del Moral, el departament ha pogut fer front a aquesta demanda ciutadana d'informació gràcies a “un model de gestió millorat que ha inclòs la implementació d'hores extra i un reforç del departament que ha permès atendre totes aquestes consultes”. 
En aquest sentit, del Moral ha recordat que aquesta millora de la gestió és “la que ha possibilitat també reduir també els temps d'espera per a iniciar una inspecció o per a desenvolupar un expedient”, la qual cosa s'ha traduït en un impuls a tot el departament. 
Cal recordar que aquesta direcció insular va augmentar el seu pressupost en 2024 per a implementar totes aquestes millores de gestió que han permès pal·liar la falta de personal derivada de les transferències de competències i s'han usat per a dotar de més efectivitat al servei d'inspecció i sanció, tant en el camp tècnic com jurídic.