Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Notícies

Mallorca promocionarà en 2025 la seva capacitat tecnològica aplicada a un turisme responsable

Mallorca promocionarà en 2025 la seva capacitat tecnològica aplicada a un turisme responsable

(04/07/2024)

El nou model de gestió turística reestructura l'assistència a fires i s'incorpora la presència en una de les principals cites tecnològiques: el Mobile Global Congress de Barcelona

La Fundació Mallorca Turisme ha celebrat aquest dijous un nou Consell Assessor en el qual s'han donat a conèixer les principals línies d'acció per a la gestió turística propostes per a 2025 amb la finalitat de recollir les aportacions i valoració dels seus membres, com a ens consultor de la Fundació. 
Entre les grans novetats cal destacar que el nou model de gestió turística promocionarà la capacitat tecnològica de Mallorca. Es tracta d'accions basades en un turisme responsable, a contribuir a la diversificació de l'economia, a afavorir una millor gestió dels fluxos turístics, en l'obertura a mercats de caràcter desestacionalitzador i en la gestió de la convivència. 
D'altra banda, com va avançar la setmana passada el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, es reajusta la presència a aquesta mena d'esdeveniments promocionals. D'aquesta manera, la FMT serà present en 2025 en un total d'11 fires, de les quals, tres se celebren a Alemanya, tres a Espanya, una al Regne Unit, dues a França, una a Mònaco i una a Dubai. Al costat del tecnològic, en 2025 es treballaran productes especialment diversificadors com el gastronòmic, el nàutic o el de MICE.
Destaca, en aquest sentit, la presència en un de les trobades internacionals més importants en el camp de la tecnologia: el Mobile World Congress (MWC) de Barcelona. 
Aquesta nova línia d'acció té per objectiu combinar el expertise de Promoció turística que acumula Mallorca amb el gran potencial de l'illa en l'àmbit de la tecnologia. “Mallorca es troba en condicions més que òptimes per a consolidar-se com a referent tecnològic, tant pel nivell de les empreses basades en l'illa, com pel seu potencial com a seu de nous projectes”, ha avançat el conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez Díaz. 
“La tecnologia juga un paper crucial en el desenvolupament i sostenibilitat de l'illa, així com per a la seva consolidació com a destinació turística responsable. Així mateix, suposa una oportunitat perquè Mallorca es converteixi en territori de referència al Mediterrani quant a desenvolupament de la indústria tecnològica”, tal com ja ha comentat la directora insular de Turisme per a la Demanda i l'Hospitalitat, Susanna Sciacovelli.
“Es pretén incidir en la generació d'activitats alternatives o complementàries a la turística, impulsar l'emprenedoria i generar ús de valor en un entorn que no requereix d'un alt consum de recursos ni de territori”.
L'estratègia és fidel reflex del que estableix el Pledge- Compromís per un Turisme Responsable presentat al novembre de 2023 i que ja es materialitza amb accions concretes com aquestes últimes línies promocionals propostes.
Llistat de fires a les quals assistirà Mallorca en 2024
El llistat aprovat de fires és el següent: les tres que es duran a terme a Espanya són el MWC de Barcelona, la fira generalista internacional de turisme, Fitur; la de producte gastronòmic, Madrid Fusió. 
En el mercat alemany, la participació serà en la Fespo Golfmesse, especialitzada en l'esport del golf, i en la generalista i una de les de major impacte internacional, la ITB de Berlín. Mallorca també serà present en la IMEX de Frankfurt, en la qual es donen cita l'avantguarda de l'oferta de viatges de negocis i producte MICE. 
Quant a França, les dues accions en les quals Mallorca participarà seran Destination Nature de turisme actiu i de naturalesa; i la ILTM de Cannes, per a producte luxe. Mallorca també tindrà el seu espai a la Mònaco Boat Xou, especialitzada en sector nàutic. Quant a Regne Unit, la nostra illa serà present en una de les fires internacionals més importants del món i la principal del Regne Unit, la World Travel Market. I per a continuar analitzant el mercat emergent d'Emirats Àrabs, hi haurà presència en Arabian Travel Market de Dubai.
Accions directes amb prescriptors i en mercats emergents
L'estratègia de Mallorca continuarà incloent un altre tipus d'accions de caràcter més específic, centrades en treballar mercats i productes amb interlocutors d'alt valor prescriptor i professional, capaços de contribuir a la consolidació de la indústria turística equilibrada i responsable.
D'aquesta manera, es continuarà participant en jornades en col·laboració amb Turespaña i en mercats especialment emergents com són els Estats Units, Àsia, Amèrica i Orient Mitjà. 
Així mateix, s'organitzaranpress i fam trips, d'igual manera centrats en els productes i mercats més apropiats per a impulsar els objectius marcats.